Fängelseblogg, Dag 115.


Jag, Daniel skriver ett S.O.S. till eventuella lyssnare där ute, jag har brytit mig in i fängelsedirektör Ellas dator i ett försök att få kontakt med omvärlden och förhoppningen om att dom ska rädda mig från denna pina. Dom lurade in mig i fällan med löften om godis, film och säker hemkomst.
Här sitter man, en sömndepriverad arbetssökande, ung karl. Som absolut inte får gå hem och sova trots otaliga försök att fly. dessa kvinnor verkar vara starkare än det mesta härdade stål, dom står emot mitt mest charmiga pojkleende som i sin tur ska leda till min frihet då jag bryter fångenskapens bojor. Mina utbrytningsförsök har bestått av en bild av mig i naturlig storlek, som ska vilseleda dom tillräckligt länge för att ja ska ta till flykt och undkomma dom. Mitt andra försök var att spela död, som den majestätiska överlevaren, Pungråttan, som tar till denna defensiva åtgärd när den vill lura andra rovdjur. Men ack, denna plan slod slint den med, dom var tydligen tillräckligt intelligenta för att se skillnad på död och sömn. Jag har bara en plan kvar, den är så lömsk och ondsint att jag har värjt mig för att sätta den i verket. Jag ska inte gå in i detalj på vad planen består av utan kan bara avslöja att den ska bestå av ett rep, städ och en slägga. Jag återkommer senare om planen lyckades eller inte... skit, fångvaktarna kommer, Daniel Over and Out!

Kommentarer
Postat av: S

hahaha Danne är ju för rolig :P

2009-08-06 @ 14:39:48
URL: http://ekorreen.blogg.se/
Postat av: ellinor

hahaha xd

2009-08-06 @ 15:11:53
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0