Allt var senapens fel, vi fick helt enkelt inte upp den!

Det ska vara du och jag min vän som lyckas med något som detta...




Det hela började med att jag och min vän Ida skulle försöka få upp en senapsburk eftersom hon ville ha det på sin macka med julskinka. Jag tog i och vred och slet av all min kraft men icke den ville inte upp!

bestämde oss för att gå in till grannen och fråga om hjälp, vi kom fram till att det inte var skruvkork utan att man bara skulle dra korken rakt upp. Så med andra ord min granne lyckades hjälpa oss, tack :)


Nu till det roliga... Vännen Ida kommer också ut för att prata med grannen och stänger dörren av ren reflex så att min lille misse inte ska springa ut. Då skriker jag till-l Neeej! nu kommer vi ju inte in. Med andra ord nu var dörren låst och där står vi utan nycklar och mobil. Som tur var fick jag låna min grannes mobil för att ringa min kära fader. Så himlans tur att han hade en extra nyckel! ibland har man tur i oturen som man brukar säga.

Vi gick ner för att se när far kom, sen när han kom och vi hade fått nyckeln och kommit in i värmen igen fick vi se att min misse hade ätit upp skinkan som Ida hade lagt på sin macka. Stackar hans mage vill jag lova... men nu kanske han inte gör så någon mer gång.


Vi hade en rolig lördagkväll iallfall och det är ju huvudsaken! :) Vi är bäst på att lösa problem, iallafall tillsammans. :)


Den omtalade senapen, haha tänk så fel det kan bli!


Bjuder även på en bild på min bästavän och jag ♥

Älskar dig!







Kommentarer
Postat av: Ida

En mycket händelserik lördag :D. Med mycket glädje och skratt min vän. Puss & kram

2009-12-21 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0