turn back the time

Var ute och gick en långpromenad i fredags kände att jag verkligen behövde rensa mina tankar. Det var så skönt att bara gå där i solen och lyssna på låtar på mobilen. såklart var det låtar som skapade många minnen så kunde inte hålla tillbaka tårarna men ska också säga att det var väldigt skönt att få ut just de känslorna! Något som jag behövt gjort för längesen men som sagt vissa saker tar längre tid än andra.

När jag hade gått ett tag så kom jag till min gammla skola som jag gick på i lågstadiet. Då kom det upp massa härliga minnen som gjorde att jag började små skratta för mig för själv. Jag satte mig på en bänk där vi lekte på rasterna och bara satt och drömde mig tillbaka till den tiden då man var liten och allt var så bra hela tiden. Tänkte på hur vi lekte dunken på rasterna, spelade brännboll på grusplan på gympan, alla skolavslutningar ja som sagt det är härliga minnen! Såklart finns det tråkiga också men det tränger man bort med tiden, det är oftast det som förgyller ens dag som man minns!,  Det jag vill komma fram till är att jag saknar verkligen den tiden när man var liten, man hade inte sådan press på sig själv som jag känner att det finns nu. Tänk om man inte förstod lika mycket och inte tänkte så mycket hela tiden skulle det vara bättre då?! ja jag vet inte men på något sätt så saknar jag iallafall tiden som liten. Det var just därför detta blev en väldigt känslomässig dag men det behövs det också, och hjärtat mår bäst av att släppa ut det som tynger än. Mår inte ditt hjärta bra hur ska du kunna göra det då?... Så nu istället för att vrida tillbaka tiden tänker jag leva mitt liv att ta dag för dag och göra dagen till något bra. Det sägs att det är minnen vi lever på men just nu känns det som att jag har för många minnen här så istället tynger det ner mig, skulle vara skönt att  flytta ifrån Norrköping och skapa nya minnen på en ny plats. Vet inte om det skulle visa sig vara positivt men för att få reda på det måste man ju våga nya saker i livet annars fastnar man på samma ställe.
You live only once so make your life exciting!




Efter att jag vart ute och gått och solat så kom jag hem och hitta dessa Gullnosar

Är de inte bara för gulliga? de tycker jag, älskar dem så mkt! ♥


Kramar Ella ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0