Ta vara på det du har...

Allvarligt talat det borde finnas dagar när man visar hur speciell någon är för än, att man värdesätter personen för den som den är och att man är tacksam för att finnas i just deras liv. Det behöver inte alls vara något stort, kom ihåg att en liten sak kan anses som en stor och värdesatt sak i någon annans ögon. Som att exempelvis skicka iväg ett sms och skriva " Tack för att du finns i mitt liv, du är speciell" det kan ge så mycket, Och man själv känner att man gör någon glad, vilket leder till att man mår bra, alltid roligt att göra någon annan människa glad. Alla människor borde skapa en alldeles egen dag då de själva bestämmer för att visa sin uppskattning till någon/ några. Det skulle väl aldrig själv vara fel att få ett sms ifrån någon som är tacksam för att just DU finns? jag tror på att mer människor skulle uppskatta livet mera om man kände att de personer man har runt omkring sig visa att du var uppskattad för den du är. Man tar så mycket förgivet hela tiden, den personen vet att den är värdefull för mig så jag behöver inget säga. Nu säger jag inte alla är så men det är nog väldigt många som är så tyvärr. Men att just visa det där lilla genom ord att skapa något som berör ger så otroligt mycket och det värms inombords. Som ett exempel som jag känner är att till sina egna föräldrar säger man inte ofta att man älskar dem, och att man är tacksam över att de finns. Utan det kläs i hur man är emot dem och vad man visar vad det gäller känslor. Men att man då istället kan visa det genom ord skulle ge en liten extra kram om hjärtat. Det ger så mycket att visa vad du känner än att bara tänka den tanke som du känner. Så med det hela så menar jag att vi ska våga visa vad vi känner för dem som står oss varmt om hjärtat. Tänk på att vi vet aldrig vad vi har innan vi har förlorat det, Så ta vara på dem som ni verkligen känner är värdefulla för er. Våga ge komplimanger till varandra och göra andra glada. För tänk så mycket bättre vi skulle må som individer om alla gav lite extra kärlek.

kramar Ella ♥

Kommentarer
Postat av: bea

bra sagt gumman :) du finns i mitt hjärta hela tiden, tänker på dig fast ja vet att ja är dålig på att höra av mig :( Men för mig kommer du alltid att vara min bästa vän. Glöm aldrig det <3

2009-01-14 @ 19:56:55
URL: http://beeeaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0