carpe Diem

Nu sitter jag i mitt rum i sängen med laptopen i knät, musiken som spelas är självklart Lars winnerbäck i bakgrunden, bredvid mig ligger min gosiga katt och bara myser.
Tänk vad skönt att vara katt inte behöva tänka hela tiden som jag känner att jag gör alldeles för mycket.
Ibland är det till och med så att jag inte kan sova för att jag tänker så mycket, vilket är oerhört jobbigt. Någon mer som känner som tänker alldeles för mycket än bara jag?, hoppas så annars måste jag nog kolla upp varför jag gör det.





På tal om att tänka mycket, nu kanske ni tycker jag bara babblar men för mig är detta en viktig sak.

Ja vad är egentligen svaret till varför vi är som vi är

Svartsjuka känns som något son gnager oss emellan jobbiga situationer och känslor.
Saken är den att man oftast upplever den mera om det är så att man själv känner att
man verkligen blivit sviken, eller att man känner stor oro till att man kommer att bli det.
Oftast dyker det upp att man känner känslan fast att det egentligen inte alls finns någon
anledning till att känna det man gör.
Som sagt vi drabbas alla av det någongång.
Det som är svaret till det är att man ska våga lita på sig själv, att man är en person som är värd att bli
älskad för dem som man älskar.
Det är viktigt att våga lita på andra!
Vi måste sluta upp och misstänksamma saker hela tiden, sanningen är bättre än ovissheten kom ihåg det.
Så våran väg till att våga lita på andra och även dig själv är att se sitt eget värde från ditt eget och andras
perspektiv.

Våga ge kärlek och våga också ta emot kärleken.


Vi orar oss och tänker för mycket, lev istället dag för dag och gör något bra utav dagen.
Det har jag lärt mig att jag mår bättre av än att gå runt att känna oro och svartsjuka, det är inte värt det!

Så försök skapa nya minnen varje dag som du sedan kan minnas med glädje.






Kramar Ella ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0