Dum Spiro, spero

Dum Spiro, Spero " så länge jag andas, hoppas jag

Vem är det egentligen som väljer vad du ska fullföja i ditt liv?! Just nu är jag i mitten av lyckan. Jag tror nog aldrig denna lycka har berört mitt hjärta så innerligt någon gång. Självklart att jag har känt lycka vid andra tillfällen, men på något sätt så känns denna lycka annorlunda. Frågan är bara om annorlunda är något positivt eller negativt?... Denna känsla är mer frigörande, och jag får mig själv att känna mig bekväm i den jag är och i det jag gör, med andra ord känner en stolthet och mår bra för jag känner mig nöjd helt enkelt, jag är bra som jag är!. 

Jag hade en tid då allt verkligen var upp och ner, kände inte igen mig själv...Allt som jag sa eller gjorde skapade bara problem och bara blev totalt fel. Vilket skapade många tråkiga händelser och mycket man gjorde och sa som man verkligen ångrar i efterhand. Men då kommer den stora frågan, varför har vi ångest över saker hela tiden som vi säger eller saker vi gör? Vad tjänar jag/ ni på att känna så? Det är ju verkligen ännu ett sätt att klandra ner sig själv på, ett enkelt sätt med andra ord. Istället för att ångra tänk som så att det jag gjorde då skulle jag inte göra nu, och jag har lärt mig så mycket på att göra fel också. Meningen med våra misstag i livet är att vi ska lära oss något utav dem, och tänka i bättre banor nästa gång. Ingen människa är felfri!

Alla lever vi säkert med våra sprickor här och där, men det är även det som får oss att hitta styrkan när vi väl behöver den. Vi måste våga testa nya saker, testa vart din gräns går. Våga visa vem du är och vad du behöver ha i ditt liv just för att känna den lycka som får dig att må bra. Hur ska vi veta vad vi söker i vårt liv om vi inte har testat oss fram? Bestäm inte hela din framtid i minsta detalj utan låt tiden få visa vad som skall hända och ske, spara spänningen. VI planerar och tänker alldeles för mycket på saker längre fram, ta vara på var dag istället och njut av dagen. Se varje dag som en ny utmaning och en dag med prövningar. Livet är ju trots allt ett äventyr så våga leva livet fullt ut!

Låt ingen stå i vägen för dig eller förstöra för dig. Stå på dig och sträck på dig lite extra. För kom ihåg fina du att du är unik  och speciell som du är, för du vet det finns igen som är just som du!  Du är en guldklimp av alla dess värde.

Följ dina innersta drömmar, kom ihåg allt går bara man vill... Du är värd att bli älskad precis lika mycket som alla dina medmänniskor.

Storma varma kramar till underbara du!

Ella ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0