Grabben i kuvösen bredvid ( om att vinna mot ett handikapp )



Självbiografin av Jonas helgesson

Följ med Jonas från det han föds med navelsträngen runt halsen och får en cp-skada tills idag då han gjort sig av med rullstolen och lärt sig både köra bil, spela bas, simma, prata och mycket, mycket annat.

Det här är boken som på ett fantastiskt sätt blandar humor med allvar och sätter verkligheten i ett annat perspektiv.

Jonas får oss att känna tacksamhet och glädje till livet. Han berättar hur han mött svårigheter med envishet. Och hur han hela tiden bekämpar fördomar och attityder med fast övertygelse om att alla har ett liv värt att ta vara på.

www.jonashelgesson.se

Ett väldigt vackert citat ifrån boken

Livet är för kort att tänka på allt det kunde ha varit. Livet är en gåva. Man får väl ta hand om det, för det går inte i repris.
Jag vill tro att det finns fler möjligheter än omöjligheter.
Jag vill tro att det härliga är större än det besvärliga.
Jag vill tro att modet är starkare än besvikelsen.
Jag vill tro. Välkommen till mitt liv.




Denna bok berörde så innerligt mig, skratt som tårar. Man känner styrkan som Jonas har och viljan att överleva och visa revolution. Kan med hela mitt hjärta rekomendera denna bok till alla mina medmänniskor.

Ella ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0