What a wonderful day

Idag blev det till att åka till Brådtom, det var jag, min mor och far och min moster och hennes man.Brådtom är ett jätte mysigt café som ligger precis vid göta kanal vid Norsholm. Så man har en jätte fin utsikt och kan även se sina drömmar åka förbi ( de dyra- vackra båtarna ). Jag önskar så en dag att jag har en egen vacker båt, åka omkring och bara få vara och koppla av och njuta.
 vist ser det helt underbart ut?

Till fika tog vi sommarbakelse, så underbart god var den:) för mycket grädde bara men det tog jag bort.


Vi satt en bra stund och bara njöt av det härliga vädret, pratade och hade det riktigt trevligt.

Tog även lite kort under dagen :)








Min kära moster och jag


Mina älskade föräldrar och jag,  jag uppskattar att ni finns för mig!







Händelserik dag har det vart, för när vi skulle åka hem på vägen möts vi av en bil som åkt ner rakt i diket. Min far stannade bilen och vi gick dit för att se hur allt stod till och vad som hade hänt. personerna i bilen var chockade totalt, tyckte så synd om dem.

Vi försökta dra upp deras bil med lina men det lyckades inte så bra. Istället så ställde sig alla bakom och på sidann av bilen för att sedan kunna skjuta upp bilen medans personen i bilen tröck på gasen. Då lyckades vi, snacka om att personerna i bilen blev överlyckliga över att vi hjälpte dem. De kramde om oss och tackade oss med hela deras hjärtan.

De sade även att det var 5 bilar som bara tittat och åkte förbi, det är ren respektlöshet! Blir så arg på sådant, tänk om man själv hamnar i samma sits och ingen hjälper än hur ska man då klara sig?.

Antingen är vissa männsikor för lata, eller så bryr dem sig inte för att de är rädda att hamna i trubbel... Vi måste visa respekt till våra medmänniskor och behandla dem så som vi vill bli behandlade. Tänk på det nästa gång du
eller någon annan behöver just din hjälp!



Träffade min vän my på kvällen, det var lika trevligt som vanligt :)


Ta hand om dig fina du.

Ella ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0