Se det som en läran till att utvecklas!

Jag blir rädd ibland på hur jag själv har betett mig, vad jag visade för signaler till den människan som stod så nära mitt hjärta att jag var så rädd för att älska. De stunder då jag inte alls visade någon respekt alls, utan det var bara ego tänkande för min del. Jag visade känslor och jag var verkligen lycklig, men något gjorde mig till en helt en annan människa, nu efteråt kan jag inte ens tänka mig in i stunden då det var som värst! Jag försökte hela tiden ha koll och aldrig kunde jag koppla av, det är sant du kan inte äga en människa. Hur jag än försöker tänka på varför jag gjorde som jag gjorde, så finns det inget svar...

Ibland har jag fått känslan om...om jag inte hade sett det ifrån detta pespektiv hade det kunnat vart annorlunda nu?. Men med stunden när jag sitter där och tänker om, så inser jag att det inte finns någon mening med att ens gräva ner sig för de misstag man gjort. Vi felar mer än vad vi gör rätt, men det är även det som gör att vi lär oss, lär oss att växa och utvecklas.

Om någon idag skulle komma med frågan om jag ångrar mig, att jag istället hade försökt hålla ihop det än att förstöra det mer och mer. Då kan jag ändå stå där, inte stolt men kan ärligt säga att jag ångrar det inte.

Livet är till för dig, för att du ska kunna upptäcka och göra saker bättre till ännu bättre. Hade detta fall sätt annorlunda ut hade jag inte varit den jag är idag. Egenom att få vara med om mycket så har jag lärt mig att se saker ifrån andra perspektiv, ett sätt där man uppskattar- uppskattas. Jag har även växt som individ och kan säga att jag känner mig stark, stark över för vad som varit och för det som komma skall. Jag måste ändå säga att jag är glad för att fått insett så mycket, och istället nu kan jag göra om saker och ting till något lyckat!

Så jag tycker inte heller att ni där ute ska behöva ångra er och känna oro, tänk istället att nu nästa gång ska jag allt visa att jag har ändrat på mig, att jag kan gå med föregått exempel. Se istället som så att ni har fått vart med om saker, som så har byggt upp eran själkänsla. Egentligen är det väll inte rätt att säga det, men jag känner mig stolt för den jag är idag, alla kan lyckas det är viljan som styr.

Ingen människa är felfri, var alltid dig själv och ingen annan.




People changes, things go wrong. Shit happens, life goes on.





Kommentarer
Postat av: amanda

gud va söt du är gumman :) vad händer hos dig? bor du kvar i norköping?:) vilken jävla sann inlägg! jag känner igen mig asmkt

2009-10-29 @ 09:02:50
URL: http://mandysblogg.blogg.se/
Postat av: C

jag är rädd om dig med vännen <3 är allt som det ska?! :/<3 favorit-ellan :)

2009-11-02 @ 14:33:48
URL: http://corinnnel.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0