Shopping och pengarna slut

26 / 27 Ullared


Den 26 började morgonen med att duscha och packa det sista. Tina kom till mig vid halv 9 och vi checkade så att allt var med packat. Åkte till Blacka för att möta upp hennes mor för att sedan möta Sirpa och Sally. Väl i bilen börjar jag och tina och prata och vi kommer fram till att vi båda har glömt kameran. Snacka om riktigt klantigt! Men av helt utan anledning tittar jag i väskan, och vad ligger inte där JO min kamera :)! Där kan vi snacka om riktig lycka. Trött som man var slocka man i bilen men vakna upp med nackont men men det var väl värt det antar jag.

Stannade till på ett jättemysigt ställe och fikade. Jag och Tina åt chokladboll och de andra åt wienebröd.

       

När vi väl var framme i Ullared blev det till att shoppa :), när vi kände oss klara för denna dag blev till att äta på resturang. Jag åt aa jag måste nog säga att det var världens godaste pizza jag ätit. Men det skulle vart konstigt om den var äcklig med tanke på vad den kosta.
   
Resturangen                  Den himmelskt goda Pizzan

När vi kände oss mätta och belåtna vad det bara att ge sig vidare till stugan för att byta om till bikini. När vi bytt om gick vi vägen upp till tunnorna.
 Våran fina stuga
Sägär såg det ut invändigt
       

Här är tunnan vi badade i det var 39 grader i vattnet, så härligt så! Vi bastade också och även badade i den kalla tunnan.
       

Den dära känslan att sitta inne i bastun och svettas och sen gå ut och hoppa i den kalla tunnan och samtidigt plocka upp en kall öl, den känslan är obeskrivlig :)


Ja men som sagt vi hade det kanon trevligt jag och Tina, synd bara att tiden går så fort när man har roligt.

  

Satt ute en stund och drack lite vin och pratade och hade det kanon trevligt. Somnade runt 1 ungefär så var lagom.

Vaknade nästa morgon av att slå i huvudet i taket, det var ju så himla lågt eftersom jag och Tina sov uppe på loftet. Men vadå dagen började med ett glatt skratt och några svärdomar. Tog en dusch och åt frukost, sen var det bara att bege sig iväg igen för att ännu en dag sätta sprätt på pengarna. Efter att vi vart inne och shoppat blev det till att gå och äta lunch. Jag och Tina tog fläckfilé med pomme och bearnaisesås och de andra tog laxplanka.

 

Gick in och shoppade lite till, såklart skulle man inte handla så mycket men kom ut med några påsar ändå. Det är verkligen tur att man inte är här så ofta för då skulle det svida regält i min plånbok.

Och såhär trött blir man efter att ha vart och shoppat så mycket, helt utslagen!


Detta var då allt jag fick med mig hem
   

     

Måste tacka för hjälpen för att Sanna, Danne och Marika hjälpte mig att bära upp alla påsarna :) tack ni är bäst! ♥

Nästa år igen blir det ullared igen. Stuga, bada tunna, dricka vin och shoppa ännu mera.

Ta hand om er

Ella ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0