Hur bemöter vi andra människor?

Vi disskuterade ett väldigt intressant ämne in skolan idag när vi hade Etik och Livsfrågor, det var angående hur vi bemöter andra männisor och vad som är rätt och fel?.

Det fanns massa påstående och sedan skulle man utgå ifrån dem och disskutera i grupper, den gruppen jag var i var vi alla lika pratglada och hade massa åsikter och tankar.

Vågar vi alltid säga till om vi tycker att vi blir behandlade fel?

Vågar vi säga ifrån och vara ärliga?

Jag tror att vi alla någongång har vart med om att vi håller inne på saker istället för att tala ut om det.
Det är aldrig fel att tycka och tänka, och man ska även våga säga vad man tycker och då även våga stå för det!

Med det jag menar att man ska våga säga vad man tycker, så kan man göra det på en fint sätt så att det inte låter nedvärderande på något sätt.

Sen anser jag att vi människor har lättare för att nedvärdera än värdera, exempelvis när någon annan har gjort något bra. Det är så himla lätt att kasta skit på någon, men tydligen väldigt svårt att klappa någon på ryggen.


Alla har vi samma värde, tänk på det! ♥




Kommentarer
Postat av: Mysan

Du är så klok hjärtat <3 Vad bra det skulle vara om fler tänkte som du :D DU är guld värd <3

2010-01-20 @ 22:08:47
URL: http://yssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0