Akta Rullstolsburen!


Igår blev det Kolmården med jobbet, vilket blev en väldigt lyckad dag!


Det gör mig så arg, besviken att människor inte alls har vett för någon respekt!

De går bara ragt fram och inte bryr sig alls. De tittar på dem som om de vore människor ifrån en annan planet. En sak är när barn tittar det bryr jag mig inte om eftersom att de inte vet mer än så... men när vuxna beter sig exakt som ett barn då blir jag irriterad och besviken över att en vuxen visar noll respekt. Ett tillfälle var när vi var inne i Delfinariumet och 3 stycken kommer och ställer sig framför oss, vad tänker man med?!

Det finns idioter till allt, och den sista är inte född än.

Det är som att när man går där med rullstolen så ser dem än inte, nästa gång skall jag fanken skrika- AKTA RULLSTOLSBUREN för att se om folk reagerar.

Det är människor dem också
De har ett hjärta precis som du
De har hjälpmedel för att klara av vardagen
De har exakt samma värde som alla andra
De är älskade som alla oss
Så snälla visa respekt över att de är precis som oss och också har sin plats i samhället.

Diamanter
endel är hela, andra halva
endel är spruckna, andra ospruckna
Alla glänser dem på samma sätt oavsett hur de ser ut och vilka fel och brister dem har.




Kommentarer
Postat av: Sanna

Så himla bra skrivet hjärtat! Håller verkligen med dig, sånt gör mig också förbannad!! Usch på respektlösa människor!! :@

2010-07-17 @ 14:03:46
URL: http://ekorreen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy vilka respektlösa människor det finns i denna värld!! Vad fan tänker dom med..

2010-07-17 @ 16:28:07
Postat av: My

Du borde ha en dikt blogg med :)

2010-07-17 @ 18:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0