Facit i hand!


Jag är så lyckans glad över er människor som får mig
att orka kämpa vidare och se värdighet i mitt liv. ♥


Tänk vad allt blir så mycket lättare med facit i hand...Det är som det är sagt, det räcker inte att andra säger åt en hur man ska göra och tänka utan allt handlar om att man själv måste inse sanningen. Det är ett väldigt långt steg att äntligen komma till det rätta och känna känslan av att vara stolt över sig själv. 

Jag chansade och gav allt, följde mina drömmar. Nu inser jag själv att ibland måste man våga kämpa...jag har aldrig lagt ner så mycket tanketid till någon som jag gjorde till dig. Jag har aldrig känt den underbara känslan som jag gjorde med dig. Jag har aldrig känt så för någon annan som jag gjorde just för dig!.

Tanken slår mig att det som gör ondast är att du har suttit bredvid mig, hållt om mig och givit mig kärlek. Att du egentligen satt där och ljög rakt upp i mitt ansikte, utan att ens visa ett endast litet tecken... De stunder du fick mig att tro på att jag var den enda för dig, tanken äcklar mig nu. Alla dina ord så vackra, men med så tomma meningar. Din berörighet emot min kropp, utan någon som helst känsla. Fanns det någongång något inre eller var allt bara ett skal?!, tänk att det var så himla enkelt för dig.

Om jag hade vetat då det jag vet nu, så hade livet vart klart helt tydligt och sett mycket bättre ut.

Jag tänker inte gräva ner mig och såra mig själv ännu mera, absolut inte nu när jag har facit i hand. Ingen människa är värd att bli behandlad på detta sätt, om man kunde anmäla någon för brustet hjärta skulle jag ha anmält dig...

När man saknar någon går inte tanken till det som var negativt utan man tänker på alla de stunder då den människan givit dig solljus i livet och värme i ditt hjärta. Det har vart svårt allting att förstå, jag vill inte förstå för inom mig känns det som om det vore en dröm, för sådant här händer i verkligheten...inte för mig. Nu när jag vet att allt är sant finns en helt annan bild, en skrämmande bild av hur en människa kan vara så fruktansvärt okänslig.

Jag tänker inte klanka mig själv för att jag har gjort fel, det var du som inte var ärlig, och det är inget litet felsteg...

Jag ljuger om jag säger att jag inte saknar dig och att jag gråter varje kväll, men att veta sanningen gör så att jag vågar ta stegen mer åt verkligheten. Aldrig mera i en lögn.

Det är skillnad på att leva i ovisshet och i en lögn

Jag trodde så på dig, jag älskade ditt hjärta.


Jag tänker inte förlora mer av mitt rätta JAG!


Life is what you make it.




Kommentarer
Postat av: Sanna

Gläder mig att du äntligen insett vilken idiot han är, men vet också att det gör ont hjärtat. Även jag är besviken på honom. Finns alltid här och vi klarar detta tillsammans<3

2010-05-09 @ 18:40:52
URL: http://ekorreen.blogg.se/
Postat av: Mysan

Detta var ett inlägg som var härligt att läsa. Trots att det handlar om sorg, finns det en känsla av hopp, och det gör mig glad. Det känns som du är påväg åt rätt håll, och att du kommit till insikt. Oavsett vad som händer så haar du mig och dina andra vänner vid din sida :) <3

2010-05-09 @ 19:40:19
URL: http://yssan.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-05-09 @ 19:47:48
Postat av: My

Härligt att du börjar komma på fötter igen Ella!! Det låter bra, det tar sin tid att laga hjärtat.

2010-05-09 @ 19:48:57
URL: http://mysan207.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag är även stolt över mig själv att jag insett sanningen, det ger mig kraft till att må lite bättre. Sanna min vän du har all rätt att vara besviken, så som jag är djupt!. Du och jag min älskade vän Sanna vi klarar allt tillsammans<3



Mysan min vän Tack för dina väl menade ord :)



My tack för dina ord,jo det tar tid att läka sår och hela hjärtan.



Ni ska även veta att det är ni mina vänner som givit mig värdet tillbaka, hade aldrig klarat det utan er! <3 är så tacksam för er närvaro och trygghet.

2010-05-09 @ 20:17:18
URL: http://ellaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0