Om att leva i nuet.


Innan man precis skall somna då kommer alla tankar och denna gång tänkte jag dela med mig av min tanke...vill att den skall beröra alla och att det är något vi alla bör tänka på.

Tittar ut egenom fönstret, ser mörker och anar snabbt ser jag ljus igen?. Detta inlägg kommer handla om att man aldrig skall ta saker för givet, inte det liv du lever. För varken du eller jag vet något om morgondagen när vi sluter våra ögon för att få våran skönhetssömn. Allt kan hända på en kort stund...och är det då försent?.

Igår när jag tittade ut egenom fönstret, slog den tanken mig. Jag tittade på min älskade som låg nära mig och höll om mig och fick en tår i ögonvrån, tänk om jag somnar och inte vaknar...att aldrig få uppleva det man helst av allt vill och aldrig få känna den där närheten med älsklingen bredvid. Då slog det mig att istället för att oroa sig som vi människor är bra på att göra, ska vi stället uppskatta varje tillfälle, varje stund som om det vore våran sista. Det är hemskt att tänka så, men man måste våga leva och aldrig tänka för mycket framåt. Man måste få ha drömmar om framtiden, det har jag, men för att leva så bra som möjligt så mår själen och hjärtat bäst av att bara leva i nuet och uppskatta och älska det som finns hos oss här och nu.

Tittar på min älskade bredvid och läpparna formar sig till ett léende, jag är så glad att jag får uppleva riktig kärlek, känna att man blir älskad och att få älska. ♥


Kommentarer
Postat av: Malin Orhagen

Så himmla fint skrivet och det stämmer så bra :-)

kramar Malin

2010-11-29 @ 17:13:07
Postat av: Mysan

Vackert vännen :) jag är glad för din skull, du förtjänar att vara lycklig, och att må bra. Det är så härligt att se dig stråla, av lycka, glädje och kärlek. ♥

2010-11-29 @ 20:00:10
URL: http://yssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0