Alla hjärtans dag


Idag är då Alla hjärtans dag enligt mig är detta en dag som helt är överskattande, alla har rätt till sin åsikt så nu kommer min angående denna dag.

Helt plötsligt är det alla hjärtans dag och då ska man visa hur mycket man älskar någon, det skall köpas blommor, ges choklad eller varför inte boka rum på ett hotell med bubbel...allt detta för just denna dagen.

Jag anser att kärlek ska visas när känslan känns rätt inte tvingas fram på en dag då det ska vara så, varför vara som alla andra?!.

Min älskling och jag pratade om det och kom fram till att man mer uppskattar blommor en dag då det inte är Alla hjärtans dag än just på självaste dagen. Som sagt spontana saker i vardagen ger mer och det är det som kommer uppskattas i längden.

Varför ska man visa att man älskar någon just denna dag när det finns så många andra dagar då det behövs höras och ges kärlek. Varför är människan så komplicerad, fast hur saker och ting ska och måste se ut?!.

Idag är Alla hjärtans dag men som sagt varken jag eller älsklingen kommer göra något stort av det. Utan mer laga god mat tillsammans och umgås så som vi gör de andra dagarna :). Så i stället kommer det komma en dag spontant, men då beror det inte på att det är Alla hjärtans dag utan mera för att vi faktiskt älskar varandra. ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0