Skratta dig lycklig!


Vi är så vana att någon annan ska underhålla oss och göra oss lyckliga.
Men varför inte fixa det själv?



Skrattcoachen Zannah Parmenius är friskvårdsterapeut och använder skrattyoga som en del i sitt arbete.

Hittade en väldigt intressant och faschinerande artikel om henne i en tiding på jobbet, och fick direkt tanken att detta skulle jag dela med mig av och minsann skriva här på bloggen så ni ska få ta det av det :).


Fantastiska människa!



Detta kan skrattet
♦ Minska stress
♦ Öka stresståligheten
♦ Lindra spänningar, oro och rädsla
♦ Stärka immunförsvaret
♦ Öka smärttåligheten
♦ Påverka andningen
♦ Massera våra inre organ som mellangärde, hjärta och lungor.
♦ Öka kreaktiviteten
♦ Förbättrar inlärningsförmågan
♦ sänka blodtrycket (medan du skrattar)
♦ Ge avspänning
♦ Öka problemlösningsförmågan
♦ Stärka samhörigheten mellan människor

Blev så himla härligt glad av att läsa artikeln och jag började liksom småskratta för mig själv, insåg då att vi människor skrattar för lite och delar med oss av våran glädje för lite.

Så kom igen allihopa le åt världen och skratta som om du aldrig skrattat förr!

För du vet väl att den närmaste vägen mellan två människor är ett leende?

www.skrattaistockholm.nu
www.skrattaforlivet.se
www.laughteryoga.org
www.skrattklubb.se

Här är några skrattklubbar om intresset faller än in, så glöm aldrig bort kära du att ditt skratt är värdefullt och har en viktig del i ditt liv.




Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, brukar i princip aldrig kommentera i bloggar men kände att jag måste göra det nu=) tycker att du skriver så himla bra och tänkvärda inlägg hela tiden=) Sen blir jag också lite nyfiken på vad det är du pluggar för något? Har själv lite svårt att hitta rätt i utbildningsdjungeln.

2011-02-23 @ 19:02:54
Postat av: Anonym

Det var roligt att höra att du tycker så, tackar och tar det till mig :). Härligt att höra att det jag skriver berör andra så som min tanke är. Just nu pluggar jag till Undersköterska men egentligen är jag barnskötare ifrån början men insåg ganska snart att det var inget jag ville jobba med. Lycka till med dina studier :). En än en gång härligt att höra att du anser att min blogg är intressant :)

2011-02-26 @ 11:44:20
URL: http://ellaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack. jag hittar nog rätt så småningom jag med=) Ha en trevlig helg:)kommer fortsätta följa din blogg =)

2011-02-26 @ 19:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0