Sångtexter med mening.


Idag vill jag dela med mig till er om en person som har hjälpt mig och fått mig finna styrkan igen. Första gången jag hörde hans röst satte de spår i mig och jag blev helt fast i hans sång och magnifika känsla till att hitta de rätta orden. Jag var 17 år när jag hörde honom för första gången och jag minns det som igår, 2008 fick jag se honom live och den känslan och lyckan bär jag inom mig varje dag.

Nu undrar ni säkert vem det är men det kommer jag hålla lite till på och inte avslöja riktigt än...Tänkte berätta om hur han lyckades att hjälpa mig finna styrkan. När jag var 17 år var jag kär och galen jag hade det som kallas för den första riktiga kärleken. Saker och ting hände och jag liksom tappade orken och viljan till att växa. Satt en kväll och lyssnade på denna fantastiska människa och insåg då att den låt jag lyssnade på handlade om mig, såklart var det inte så...men i just den stunden kände jag mig just så som hans text handla om. Jag tog och sträckte på mig och blev stark inom mig. Jag hittade mitt sätt att faktiskt hitta styrkan, finna den tillbaka.

Jag kan inte med handen på hjärtat säga vilken låt som jag anser är hans favorit låt, det finns så otroligt många och de berör på så många olika sätt. Men hans låtar är sådana att jag kan lyssna på dem när jag behöver styrka igen och tårarna har funnit sin plast eller så kan det vara så enkelt att jag känner mig helt bäst och behöver lyssna på dem för att komma ner på jorden.

Ni som känner mig nu har säkert redan listat ut vem det är :)



LARS WINNERBÄCK, hans musik är som lent ull för min själ ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0