Vi blundar fast vi ser


Om hur saker och ting kan förändra ens liv och syn på saker och ting.


När man har hamnat på en tråd där allting runt omkring än skapar mörka moln, då är det svårt att finna de ljusa molnen.

Jag talar om att börja om på nytt och faktiskt inse att det finns vackra människor omkring oss som älskar oss för den man är.

När hjärtat har blivit skurit gång på gång, är det svårt att finna bitarna och fylla upp platsen igen. Jag är fortfarande rädd, det är jag. Det handlar inte om att jag tror saker och ting utan bara mera principen av att man har vart med om hemska saker och vill absolut inte att det skall hända igen. Ibland sitter man och tänker för mycket och då kommer dessa hemska minnen upp som man hoppades hade försvunnit, men ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag är värd så mycket mer, blir istället glad över för att jag gått vidare och funnit kärleken på nytt.

Det var en tuff period för mig, och saker och ting tog sin tid. Jag har blivit starkare som individ efter allt som hänt och jag tänker att - allting har sin mening. Det som hänt kommer alltid ha sin plats, men eftersom det gjorde mig starkare så ser jag detta som en utmaning av att faktiskt lyckas ta sig egenom även de svåra bitarna i livet.

Ni som har följt min blogg vet säkert vad jag talar om nu, och jag skall vara ärlig och säga att jag har kommit över den svåra biten att faktiskt våga gå vidare. Nu är jag så lycklig som jag bara kan vara, är sambo med min kära Christofer och han får mig att må så bra, får mig att känna mig som världens lyckligaste. ♥

Jag vill inte använda ordet stolt och skryta på något sätt, men i detta fall är jag stolt över mig själv att jag faktiskt har gått vidare och vågar att älska igen.

Alla har vi kämpeglöd det gäller bara att våga hoppas och tro.

Sluta tro och hoppet dör
Våga tro och allt är möjligt




Kommentarer
Postat av: sara

Varför har du inte kommit över det dåliga. Varför tänker du ens på det. Det skadar dig bara mer och mer! Tänk på det vackra du har i ditt liv nu.. tänkt inte tillbaka för det dra bara ner dig i skiter igen och du blir mer och mer rädd.. du har en underbar pojkvän vid din sida och gör allt för dig.. tänk på framtiden och glöm det som har varit..

2011-01-01 @ 19:28:25
Postat av: Ella

Jag vet att det handlar om att gå vidare.

Det är det jag vill förmedla med detta inlägg

Och visa att jag är lycklig nu. :).

Att jag blivit starkare som individ, att jag är

Stolt över mig själv. Jag har en fantastisk

Pojkvän som jag uppskattar till tusen.

Man måste våga för att vinna.

Jag tänker ge allt till framtiden och nuet <3

2011-01-01 @ 21:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0