Det där med svartsjuka.


Det finns något på denna jord som tynger mer än andra...

Jag talar om 10 bokstäver som bildar ordet SVARTSJUKA

Jag kan säga att jag själv som individ kan vara svartsjuk av mig, jag har blivit så mycket bättre egenom åren, men det finns även mycket att jobba med. Allting handlar om sig själv- se värdet av mig som person.

De ord och meningar jag kommer skriva om vet jag så väl om men ändå finns det stunder då svartsjukan kommer fram på fel sätt. Det är lätt för en person att säga till en annan hur man ska göra och vad man ska tänka och inte tänka på, men är man själv i situationer är det inte alls lika lätt som det låter!.

Svartsjuka känns som något som gnager inom en emellan jobbiga situationer och de känslor man bär inom sig. Saken är den att man oftast upplever den mera om det är så att man själv känner att man blivit sviken, rädd att bli det igen...

Ofast finns känslan bara där utan någon alls anlednig till att känna som man gör, jag tror att vi alla har den känslan någongång.

För att lätta denna otäcka känsla måste jag och ni våga lita på oss själva, att just jag och ni är en person som är värd att bli älskad. Raka och klara ord- Måste se värdet i dig själv som människa.

Jag vet hur ont det gör att vara för svartsjuk det har jag lärt mig egenom åren, det är bara mig själv som jag drabbar och trycker ner. Svartsjuka kan samtidigt vara gulligt, men som sagt på lagom nivå så att ingen såras.

Sanningen är bättre än ovissheten!



Jag är värd att bli älskad för den jag är.



Våga ta emot kärlek- ge kärlek



Kommentarer
Postat av: Sanna

Vet inte vad jag ska kommentera för det mesta om svartsjukan har jag redan sagt till dig :) Men kort och gott så finns det som sagt både bra och dåligt med att vara svartsjuk. Även jag kan vara det men beror på vad det "handlar"<3

2011-01-12 @ 23:15:13
URL: http://ekorreen.blogg.se/
Postat av: Sanna

*om...glömde det på slutet :D

2011-01-12 @ 23:15:52
URL: http://ekorreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0