Snälla ni tänk innan...

Tänkte jag skulle ta upp en sak som jag var med om igår. Jag vill inte absolut att något av detta ska tas på fel sätt utan detta är bara mina egna åskiter.

Det var morgon och jag satt på bussen påväg till jobbet. In kommer en ung tjej, tippar på att hon var 19-20 år, hon sätter sig bredvid mig.

I denna stund känner jag hur jag börjar må illa, man kände röklukt på lång väg plus det att hon även hade sprejat parfym ifrån tårna och uppåt. Jag säger inte att man inte får röka innan de går på bussen, det är upp till var och en. Men att sitta där bredvid henne denna morgon gjorde mig på dåligt humör och ett illamående som satt i ett bra tag.

Jag tänker på de som har allergi, det gäller inte bara röklukt då utan alla andra starka dofter. Som exempelvis är många bra på att ösa över parfym, och det om något luktar förjäkligt för att uttrycka mig rätt.

Tack nu fick jag avreagera mig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0